Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009
Ragazza del lago, La
Σκηνοθεσία: Andrea Molaioli
Παραγωγής: Italy/ 2007
Διάρκεια: 95'
Ο Andrea Molaioli στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο θα μας θυμίσει εντόνως μια απ' τις ταινίες έκπληξη της περσινής σοδειάς, το Myrin. Με χαμηλωμένες ταχύτητες, ένα τέμπο πιο κάτω, αποσκοπώντας κυρίως στο ψυχογραφικό κομμάτι των ηρώων. Όμως η δικιά του νουάρ-αστυνομική περιπέτεια είναι εμφανώς υποδυέστερη στο επίπεδο της πλοκής.
Ένας πεπειραμένος επιθεωρητής καλείται να εξιχνιάσει τον μυστηριώδη θάνατο μιας έφηβης κοπέλας. Θα εξετάσει όλες τις πιθανές εκδοχές και τους πιθανούς δράστες της κλειστής κοινωνίας όπου ζούσε το θύμα. Ενώ σε δεύτερο επίπεδο παρατηρούμε το προσωπικό δράμα του "λαβωμένου" καθηγητή. Καθώς καλείται να αντιμετωπίσει ο ίδιος, και ταυτόχρονα να προετοιμάσει την κόρη, για την επικείμενη απώλεια της ασθενούς μητέρας.
Όπως και στο Myrin, ο επιθεωρητής έχει μια κόρη στην ηλικία του θύματος. Πράγμα που κάνει πιο κοντινή την ανεξιχνιάστη υπόθεση, που τον απορροφά ολοκληρωτικά. Καθώς στο θύμα καθρεφτίζεται το ίδιο του το παιδί. Οι ύποπτοι για τη δολοφονία είναι ο συνταραγμένος φίλος του κοριτσιού, ένας διανοητικά υστερούμενος και ο κυνικός και ανάπηρος πατέρα του, μια "χωρισμένη" οικογένεια στην οποία το θύμα πρόσφερε υπηρεσίες baby sitter και ο "καζανόβας" προπονητής του κοριτσιού. Τα στοιχεία σχηματίζουν έναν καλοστημένο γρίφο που αρχικώς ενοχοποιεί τον εραστή της αποθανούσας. Ο, για άλλη μια φορά, αξιοπρόσεκτος Toni Servillo στο ρόλο του επιθεωρητή εξετάζει επίπονα κάθε πτυχή της ιστορίας. Και σταδιακά τα πρόσωπα, μέσα απ' τα δικά τους ψυχογραφικά πορτραίτα, εξελίσσονται ως φεγγίτες στα ψυχολογικά κίνητρα του φόνου, καθρεφτίζοντας έτσι τον δράστη. Ενώ σε δεύτερο επίπεδο, το "Ragazza del lago, La" κάνει ένα αιχμηρό σχόλιο για τη συγκεντρωτική εξουσία της αστυνομίας αλλά και τα ασθενή δεσμά της σύγχρονης οικογένειας.
Το film παρακολουθείται ευχάριστα καθ' όλη τη διάρκεια και κρατάει σχεδόν ως το νήμα αμείωτο το ενδιαφέρον. Το cast συγκροτεί μια καλοδουλεμένη και συμπαγή ομάδα, ενώ ξεχωρίσουν ο Toni Servillo και η Valeria Golino. Αν και η εστίαση στο ψυχογραφικό κομμάτι των κινήτρων αποτελεί μια ενδιαφέρουσα οπτική, η μονομερή και εργαλιακή χρήση των β-ρόλων προς αυτή την κατεύθυνση στερεί στην ταινία στο επίπεδο της πλοκής. Ενώ τέλος, το κλείσιμο με την ωρίμανσης των οικογενιακών δεσμών παραμοιάζει κλισέ και ασυνάρτητο με ότι έχει προηγηθεί. Παρ' όλα αυτά το "Κορίτσι Της Λίμνης" αποσπά την προσοχή, όντας ένα χαρακτηριστικό ίχνος στην εξέλιξη του ρεύματος των αστυνομικών-νουάρ ταινιών.
Βαθμολογία 6/10
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου