tag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post4237477843713798717..comments2023-10-17T13:46:40.489+03:00Comments on CINE-THEASI: Inglourious Basterdskioyhttp://www.blogger.com/profile/08032527835391623796noreply@blogger.comBlogger48125tag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-88275963210410150082010-02-23T01:26:28.845+02:002010-02-23T01:26:28.845+02:00Ναι το εχω υποψιν μου. Σοβαρη κ περιεκτικη παρουσι...Ναι το εχω υποψιν μου. Σοβαρη κ περιεκτικη παρουσιαση της γενιας του 90. Απο ολους αυτους ειμαι κοντα στον Φιντσερ.<br />Δες κ το Bougie. Κατα την γνωμη μου αυτο το ταλαντο, ονοματι PTA ξεπερνα ολο το σινεμα του QT.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-81795686372056891072010-02-23T01:16:22.644+02:002010-02-23T01:16:22.644+02:00Συμφωνώ και εγώ σε όσα είπες! Με Inglorius και Res...Συμφωνώ και εγώ σε όσα είπες! Με Inglorius και Reservoir από κοντά. Εκτιμώ ότι κατάφερε να φέρει πολύ κόσμο στο σινεμά, και να επανατροφοδοτήσει μια νέα κουβέντα... Δεν ξέρω σε ποιο επίπεδο μπορεί να σταθεί ως μεγάλος δημιουργός!<br /><br />Ένα κείμενο που μου αρέσει πολύ, σύντομο και περιεκτικό, θα βρεις εδώ http://mpoukatsas.blogspot.com/2009/05/90-m.html<br /><br />Για το Boogie, παρ' ότι εκτιμώ δίχως άλλο τον P.T, δε θα φέρω άποψη, διότι ανήκω σε ΑΥΤΟΥΣ που δεν το έχουν ακόμα δει... :(kioyhttps://www.blogger.com/profile/08032527835391623796noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-50134581785664967832010-02-23T00:45:13.307+02:002010-02-23T00:45:13.307+02:00Τον εκτιμω οσο εκτιμα ενας σινεφιλ εναν ανθρωπο πο...Τον εκτιμω οσο εκτιμα ενας σινεφιλ εναν ανθρωπο που η ζωη του ειναι το Σινεμα. Που ζει το Σινεμα, που ειναι απενοχοποιημενος σε σχεση με τα genres κτλ. Αλλα μεχρι εκει. Εκτιμω το Pulp Fiction (ως το peak του) κ το Jackie Brown (τη λιγοτερο Ταραντινικη απο τις ταινιες του).<br />Δεν ειναι ομως του στυλ μου. Προτιμω τους Κοεν.<br />Παρεπιπτοντως θα'θελα να δω ποιοι πιστευουν οτι ο PTA με το Bougie Nights ξεπερασε τον Ταραντινο...<br />Να κατι ενδιαφερον κατα την γνωμη μου!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-36299854140290267412010-02-23T00:13:15.905+02:002010-02-23T00:13:15.905+02:00Η γνώμη σου για τον Tarantino;
Εμένα, αν και τον ...Η γνώμη σου για τον Tarantino;<br /><br />Εμένα, αν και τον εκτιμώ, δε συνάδει με το διθυραμβικό κείμενο, το οποίο απευθύνεται στο Inglorious.kioyhttps://www.blogger.com/profile/08032527835391623796noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-31209252178396627082010-02-22T02:01:53.866+02:002010-02-22T02:01:53.866+02:00Ωραιο κειμενο... αν κ δεν με ικανοποιησε η ταινια....Ωραιο κειμενο... αν κ δεν με ικανοποιησε η ταινια.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-66918942107901268882009-09-03T20:07:42.819+03:002009-09-03T20:07:42.819+03:00@costello
Ειλικρινά,δεν είχα καμία τέτοια πρόθεση...@costello<br /><br />Ειλικρινά,δεν είχα καμία τέτοια πρόθεση!Απλώς η περιέργειά μου με ώθησε να ρωτήσω αν επέλεξες τον Ματίς για κάποιον συγκεκριμένο λόγο(έσπασα το κεφάλι μου προσπαθώντας να βρω την κατ'αντιστοιχείαν συγγένεια με τον Χίτσκοκ!)ή αν απλώς τον χρησιμοποίησες ως έναν καινοτόμο της τέχνης.Μου απάντησες και σ'ευχαριστώ.<br />Από κει και πέρα,εφόσον θεωρείς τον Χίτσκοκ ανώτερο του Φελίνι,συμφωνώ πως δεν έχει νόημα να συνεχιστεί η συζήτηση και χαιρετώ.Ετερώνυμοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-17332743131075430872009-09-03T19:42:23.370+03:002009-09-03T19:42:23.370+03:00Μα αν δεν ανήκει στο πάνθεον των μεγάλων ο Χίτσκοκ...Μα αν δεν ανήκει στο πάνθεον των μεγάλων ο Χίτσκοκ τότε ποιος;;; Που πέρασε έμμεσα μέσω των ταινιών του συμβολισμούς και μηνύματα πολύ πιο μπροστά από την εποχή τους και εξέλιξε το σινεμά με δυνατότητες τις οποίες ποτέ ως τότε δεν τις είχε φανταστεί κανείς;; Και κατά την ταπεινή μου γνώμη, ανώτερος και του Φελίνι και του Ταρκόφσκι και, κάπως δυσκολότερα του Μπέργκμαν.<br /><br />Σαφώς και κατάλαβες ότι το σχόλιο το έκανα με αντιστοιχία του ότι και οι δύο επηρέασαν εκπληκτικά τον τομέα με τον οποίο ασχολούνταν αδιαμφισβήτητα, οπότε δε θα αναλωθώ σε ένα άσκοπο παιχνίδι γνώσεων περί των τεχνοτροπιών του Ματίς.W.https://www.blogger.com/profile/07402687386837483469noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-78609320179758518272009-09-02T17:03:18.234+03:002009-09-02T17:03:18.234+03:00@Costello
ΜΑ ΠΟΤΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΑ ΕΓΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟ...@Costello<br /><br />ΜΑ ΠΟΤΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΑ ΕΓΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΧΙΤΣΚΟΚ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ; Απλώς σημείωσα πως κατά τη γνώμη μου δεν ανήκει στο Πάνθεον των μεγάλων,όπως οι Μπέργκμαν,Φελίνι,Ταρκόφσκι κλπ....<br />Επιπροσθέτως,θα επιθυμούσα μία διευκρίνιση σχετικά με την αντιστοιχία του Χίτσκοκ με τον πολυαγαπημένο μου Ματίς......Ετερώνυμοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-19603721069540006592009-09-02T13:28:44.323+03:002009-09-02T13:28:44.323+03:00Επειδή είμαι βαριεστημένος άνθρωπος από τη φύση μο...Επειδή είμαι βαριεστημένος άνθρωπος από τη φύση μου και που να βρω τώρα όρεξη για μακροσκελείς αναλύσεις θα πετάξω τρία τσιτάτα σχετικά με όσα ακούτηκαν:<br /><br />1. Αμφισβήτηση στην προσφορά του Χίτσκοκ στον κινηματογράφο=Αμφισβήτηση της προσφοράς του Ματίς στη ζωγραφική.<br /><br />2. "Αμφίβολης ποιότητας spaggheti western". Ε;; Ο Λεόνε είναι αμφίβολης ποιότητας;;<br /><br />3. Ο Ταραντίνο δεν είναι για όλους το παραδέχομαι. Προσωπικά πιστεύω ότι το καινούριο έργο του είναι ταινιάρα αν μπεις στο τριπάκι κάτι που εγώ έκανα. Τουλάχιστον οι αμφισβητήσεις του Ετερώνυμου και του Ντινξ έχουν μια σεβαστή βάση σε αντίθεση με κάποιους εξυπνάκηδες που έχουν κρίνει ολόκληρο το σινεμά του από ένα δεκάλεπτο που έχουν δει από το KILL BILL VOL. 1 και θεωρούν ότι είναι κουλ να μην τους αρέσει.W.https://www.blogger.com/profile/07402687386837483469noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-87607121758795883082009-08-31T22:30:14.882+03:002009-08-31T22:30:14.882+03:00Eίδα την ταινία χθες. Περίμενα κάτι διασκεδαστικό,...Eίδα την ταινία χθες. Περίμενα κάτι διασκεδαστικό, αλλά ηταν ότι χειρότερο και προσβλητικό έχω δει τα τελευταία 2 χρόνια (από την τελευταία του Shyamalan).<br /><br />Δεν υπάρχει περίπτωση να ασχοληθώ με κριτική. Ούτε υπάρχει περίπτωση να ξαναδώ κάτι τόσο κακό, από εδώ και πέρα θα ακούω καλά 2-3 ξένους κριτικούς που εμπιστεύομαι (ένας από αυτούς της Guardian που έβαλα 1 αστεράκι).dshttps://www.blogger.com/profile/03577553598043233918noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-17280301371258874072009-08-31T19:35:24.525+03:002009-08-31T19:35:24.525+03:00Φίλε Ετερώνυμε, παρά την οδύνη που μου προκέλεσες ...Φίλε Ετερώνυμε, παρά την οδύνη που μου προκέλεσες για το Vertigo, ήθελα να ρωτήσω αν μπορείς (κι αν επιθυμείς) να έλθεις σε επικοινωνία μαζί μου - αν ναι, το mail μου στο 25th frame.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08602257292110337771noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-90087438043401561482009-08-31T12:56:37.297+03:002009-08-31T12:56:37.297+03:00Ναι, να είναι καλά ο Quentin και ο Mann που έμπρακ...Ναι, να είναι καλά ο Quentin και ο Mann που έμπρακτα αγαπούν το σινεμά και δε γελοιοποιούν τις γνώμες των άλλων.theachilleshttps://www.blogger.com/profile/12909014628838907588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-79216040272815686802009-08-31T12:45:18.909+03:002009-08-31T12:45:18.909+03:00Ε,τι να γίνει,αν μια γνώμη μου φαίνεται γελοία,γελ...Ε,τι να γίνει,αν μια γνώμη μου φαίνεται γελοία,γελάω...<br />Ουφ,βαρέθηκα να μιλάω για τον Κουέντιν.Να 'ναι καλά ο άνθρωπος,να γεμίζει τις αίθουσες με κόσμο και την ιστορία του κινηματογράφου με αριστουργήματα.<br />Καλές προβολές! Χαιρετώ.Ετερώνυμοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-61197806468736199412009-08-31T12:38:31.615+03:002009-08-31T12:38:31.615+03:00Και μόνο που γελάς με μια απλή γνώμη κάποιου άλλου...Και μόνο που γελάς με μια απλή γνώμη κάποιου άλλου, με προβληματίζει. Άσε που μιλάμε για το Vertigo...<br /><br />Κακώς σε ενοχλεί η απήχησή του. Φέρνει κόσμο στο σινεμά, αυξάνει τους ανάξιους, όσο και τους άξιους. Μεγάλη προσφορά του (όχι χωρίς κόστος, προφανώς).theachilleshttps://www.blogger.com/profile/12909014628838907588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-66733585407208464532009-08-31T12:25:28.965+03:002009-08-31T12:25:28.965+03:00Sorry για τις ανορθογραφίες και τους αναγραμματισμ...Sorry για τις ανορθογραφίες και τους αναγραμματισμούς,η ταχύτητα βλέπετε....Ετερώνυμοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-84357036895351592062009-08-31T12:22:07.731+03:002009-08-31T12:22:07.731+03:00Αυτό που με δυσαρεστεί είναι η τεράστια αποδοχή πο...Αυτό που με δυσαρεστεί είναι η τεράστια αποδοχή που απολαμβάνει,σε αντίθεση με σύγχρονους του κινηματογραφιστές.Λογικόν,όμως.Το μεγαλόσχημο,το προκλητικό και το κραυγαλέο κλέβει πάντα της εντυπώσεις! Από κει και πέρα,το σινεμά δεν έχει να φοβηθεί τίποτα,μια και ο χρόνος αργά ή γρήγορα βάζει τα πράγματα στη θέση τους. <br />Πάλι καλά που δεν ανήκεις σε αυοτύς...Όοσ το ξανασκέφτομαι,τόσο πιο ανόητο μου φαίνεται! Καλύτερη ταινία e v e r το Vertigo; Όχι γέλιο,ΤΡΕΛΟ γέλιο...!!!!!Ετερώνυμοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-74127489789839754902009-08-31T12:09:40.718+03:002009-08-31T12:09:40.718+03:00Τότε διάβασε πάλι τα σχόλιά σου και αναρωτήσου για...Τότε διάβασε πάλι τα σχόλιά σου και αναρωτήσου γιατί μιλάς σαν να απειλείσαι. Επίσης, εσύ δεν είσαι που βάζεις τα γέλια με όσους θα θεωρούσαν το Vertigo καλύτερη ταινία ever; (δεν ανήκω σε αυτούς, διευκρινίζω). Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον ελιτισμό, παρά μόνο όταν βάζει παρωπίδες.theachilleshttps://www.blogger.com/profile/12909014628838907588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-72639024228753142782009-08-31T12:02:14.576+03:002009-08-31T12:02:14.576+03:00Ε,καλά,αγαπητέ μου,όχι κι έτσι.Τον Χίτσκοκ τον σέβ...Ε,καλά,αγαπητέ μου,όχι κι έτσι.Τον Χίτσκοκ τον σέβομαι και τον εκτιμώ.<br />Και αυτή η εσχατολογία που προσάπτεις στους "πολέμιους" του υπεραγαπημένου σου Ταραντίνο είναι αυθαίρετη.Εγώ τουλάχιστον ουδέποτε υποστήριξα ότι οι μεγάλοι δημιουργοί κινδυνεύουν να αφανισθούν από τον τυφώνα Ταραντίνο.Κάθε άλλο,το αντίθετο πιστεύω.Ότι παρά την επιφανειακή προκλητικότητα είναι ανώδυνος και συνεπώς πληκτικά ακίνδυνος(εννοώ κινηματογραφικά,το ζήτημα της βίας το βλέπω ξέχωρα)Κι επίσης τι με νοιάζει εμένα αν αγαπάει τον Ταρκόφσκι,τον Όζου και δεν ξέρω κι εγώ ποιον άλλον; Κι εγώ αγαπώ τον Σοπέν,αλλά αν πάω να παίξω πιάνο,θα μου κάνουν μήνυση για ηχορρύπανση!!!<br />Τέλοςπάντων,περί ορέξεως κολοκυθόπιτα......Ετερώνυμοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-88337449820850829302009-08-31T11:42:39.528+03:002009-08-31T11:42:39.528+03:00Επίσης, το ότι ο φίλος Ετερώνυμος βλέπει με τον ίδ...Επίσης, το ότι ο φίλος Ετερώνυμος βλέπει με τον ίδιο τρόπο (όμορφα κατασκευασμένο απ'έξω, άλλα άδειο από μέσα) το σινεμά του Hitch και του Michael Mann, αναμενόμενο δεν είναι να πιστεύει τα ίδια και για τον Tarantino; <br /><br />Λυπάμαι που διαβάζω σχόλια με ένα πνεύμα ...απειλής από τον Ταραντίνο, λες και ο Bergman, ο Tarkovsky και ο Mizoguchi θα χαθούν εξαιτίας του. Λες και εκείνος δεν τον αγαπάει εξίσου (περισσότερο κατά πάσα πιθανότητα) από μένα και από σένα.theachilleshttps://www.blogger.com/profile/12909014628838907588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-31943889727580145972009-08-31T01:50:19.673+03:002009-08-31T01:50:19.673+03:00@Ετερώνυμος
Προσφανώς και συμφωνώ με τη φύση και ...@Ετερώνυμος<br /><br />Προσφανώς και συμφωνώ με τη φύση και το λογισμό που διαγράφεται στα παραδείγματα σου. Ωστόσο πάλι έχω ορισμένες ενστάσεις. Δε θεωρώ το να θεωρούμε το Μπαχ αυθεντία, και τον κάθε "Καρβέλα" μετριότητα, εμπεριέχει κάποιον αντικειμενισμό. Ακόμα και όλη η υφήλιο να συμφωνούσε, η λειτουργία της πλειοψηφίας δε θα έκανε την εξής θέση πιο αντικειμενική στα μάτια μου. Άλλωστε μια τέτοια αντικειμενικότητα ίσως υπαινισσόταν το "κλείδωμα" του ενός σ' ένα ζενίθ, και του άλλου σ' ένα ναδίρ. Για μένα αυτό το κλείδωμα είναι επικίνδυνο. Η αεικινησία είναι το ίδιο εφιαλτική στην οροφή όσο και στο υπόγειο. Γιατί στερεί το δικαίωμα για επαναπροσδιορισμό-επανάγνωση-επανεκτίμηση κλπ. Το ταξίδι, ατέρμονο, νομίζω πως είναι ότι πιο γοητευτικό στην αποτίμηση μιας ταινίας. Η οποία πρέπει να είναι δυναμική και διαρκώς εμπλουτίσιμη(η αποτίμηση). <br /><br />Για μένα σημασία έχει το επιχείρημα. Το οποίο δε χρησιμοποιείται ούτε για να αποδειχθεί κάποιο μέτρο αντικειμενικότητας, αλλά ούτε και ως ένα μέσο επιβολλής. Το επιχείρημα είναι το διόδιο του διαλόγου. Της επαναγραφής μιας ταινίας και της αναμόρφωσης της μετά και το πέρας της δημιουργικής διαδικασίας. Έτσι νομίζω οφείλουμε να συμμετέχουμε πνευματικά διαρκώς στον οποιοδήποτε διάλογο. Εσωτερικό και εξωτερικό, για τον εμπλουτισμό του ταξιδιού. Και όχι για να κλειδώσουμε τερματικά στα μέτρα κάποια αποθέωσης ή και απόρριψης, μια οποιαδήποτε πτυχή της Τέχνης.<br /><br />Καληνυχτίζω άπαντες...kioyhttps://www.blogger.com/profile/08032527835391623796noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-32586762823196219852009-08-31T01:41:39.925+03:002009-08-31T01:41:39.925+03:00@Annie Hall, theachilles
Σας ευχαριστώ για την πα...@Annie Hall, theachilles<br /><br />Σας ευχαριστώ για την παρουσία σας εδώ. Και για όλα αυτά τα μοχλεύματα-ερεθίσματα που δίνετε για διάλογο. Πάνω σε αυτό που λες Annie νομίζω πως οτιδήποτε μπορεί να διαμορφώσει ένα άνθρωπο. Από τη στιγμή που τα πάντα επεισέρχονται σε ένα διαλεκτικό στάδιο εντός μας. Βέβαια η αποκωδικοποίηση των μυνημάτων είναι και προσωπική μας ευθύνη, ο διάλογος είναι συμμετοχικός, και δεν επιδρά μονομεώς πάνω μας. Τώρα όταν υπάρχει μια ερωτική σχέση μεταξύ βίας-θεάματος, δε παύεις να επικροτείς και να συντηρείς την ύπαρξη της βίας. Προσωπικά ωστόσο δεν έχω δει καραμπινάτα και ευδιόρατα μια τέτοια θέση στο Ταραντινικό σινεμά. Διαβάζω περισσότερο τη βία ως στοιχείο της γλώσσας που διαπομπέυει μυνήματα ανεξάρτητα με τη φύση της βίας.<br /><br />Theachilles, ναι όντως, δεν έχει κάνει άλλη ""Ιστορική"" ταινία. Βέβαια αυτός ο ξεφτιλισμός της Φασιστικής περιόδου, μπορεί να ερμηνεθεί αντιστρόφως σαν μια βολική Αμερικανική εξύμνηση. (Το συνήγορο του διαβόλου κάνω, η ανάγνωση μου συμβαδίζει με τη δική σου)kioyhttps://www.blogger.com/profile/08032527835391623796noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-20141289156421715312009-08-30T22:49:35.371+03:002009-08-30T22:49:35.371+03:00Ηλία,
στο τονίζω και στο Frame. Δεν έχεις έρεισμα...Ηλία, <br />στο τονίζω και στο Frame. Δεν έχεις έρεισμα για να θεωρείς ότι ο Tarantino κάνει απλώς την καύλα του με την Ιστορία. Αν είχε κάνει κ άλλα ιστορικού περιεχομένου φιλμ και είχε αποδείξει ότι βαράει στο γάμο του καραγκιόζη, θα είχες δίκιο. Έχει κάνει μία όμως τέτοια ταινία, στην οποία γαμάει ότι πιο φασιστικό και ποταπό υπήρξε ποτέ στην ανθρώπινη Ιστορία. Εκεί θα μπορούσαν να τελειώσουν οι φόβοι σου για σινεφίλ φασίστες σκηνοθέτες. <br /><br />dynx,<br />Leone, Kubrick, DePalma, Scorsese. Μήπως στέκεσαι στις επιφανειακές αναφορές του Tarantino και δεν κοιτάς πιο κάτω;theachilleshttps://www.blogger.com/profile/12909014628838907588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-3326983748930884122009-08-30T16:27:03.423+03:002009-08-30T16:27:03.423+03:00Kioy και Dynx,τρόπον τινά έχετε και οι δύο δίκιο.Ε...Kioy και Dynx,τρόπον τινά έχετε και οι δύο δίκιο.Εξηγούμαι...<br />Επειδή ως γνωστόν τα πράγματα στην τέχνη δεν είναι μετρήσιμα,η υποκειμενικότητα εισβάλλει νομοτελειακά στην κρίση του ατόμου.Εντούτοις,ο αχαλίνωτος υποκειμενισμός είναι αδιέξοδος.<br />Ας μου επιτραπεί η ακόλουθη παραδοξολογία: Για την υποκειμενική γνώμη απαιτείται αντικειμενικότητα.<br />Αυτό που εννοώ και κάπως αδέξια προσπαθώ να διατυπώσω είναι ότι μέχρι ενός σημείου πράγματι μπορούμε να εφαρμόσουμε ορισμένα αντικειμενικά κριτήρια προς μια πρώτη εκτίμηση,ώστε εν συνεχεία να επιτρέψουμε στις προσωπικές(και συνεπώς μοιραία υποκειμενικές) προτιμήσεις μας να οριστικοποιήσουν το τελικό μας συμπέρασμα.<br />Ένα απλοϊκό ίσως παράδειγμα που αντανακλά την παραπάνω μου θέση είναι το εξής...Ας πούμε ότι εγώ στο σινεμά λατρεύω πάνω απ'όλους τον Μπέργκμαν και ο Dynx τον Ταρκόφσκι.Είναι αδύνατον να βάλουμε αυτούς τους δύο ογκόλιθους στη ζυγαριά! Ωστόσο και οι δύο έχουμε αναπτύξει κάποια αισθητικά κριτήρια που μας οδηγούν στη σωστή εκτίμηση του έργου αμφότερων των σκηνοθετών.Κατά τον ίδιο τρόπο,αν κάποιος μου πει "Σπουδαίος ο Γκόγια,αλλά εγώ προτιμώ τον Βελάσκεθ",δεν έχω τίποτα να του αντιγυρίσω.Αν όμως μου πει "Εγώ τρελαίνομαι για τον Βελάσκεθ και ο Γκόγια είναι μπογιατζής" θα σκεφτώ ότι είναι αδαής κι αν κάποιος άλλος με τη σειρά του δηλώσει πως ο Μπετόβεν δεν πιάνει μία μπροστά στον Καρβέλα,θα αντιληφθώ ότι είναι άμουσος,βλαξ και ανεγκέφαλος!Εξυπακούεται ότι η αντίθεση "Μπετόβεν-Καρβέλας" είναι κραυγαλέα σαν την αντίθεση "άσπρο-μαύρο" και πως όταν θέτουμε υπό την κρίση μας έργα και δημιουργούς που ανήκουν στην αχανή γκρίζα ζώνη,η υποκειμενικότητα παίρνει τα πάνω της......Ετερώνυμοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-8214398661437442662009-08-30T13:33:41.533+03:002009-08-30T13:33:41.533+03:00Η βία στο σινεμά είναι τεράστιο θέμα. Αλλά προσωπι...Η βία στο σινεμά είναι τεράστιο θέμα. Αλλά προσωπικά δεν μπορώ να δεχτώ ότι επηρεάζει τη διαμόρφωση του χαρακτήρα. Όταν κάποιος έχει σωστές αρχές και βάσεις δεν είναι επικίνδυνο να δει δυο σκαλπ να παίρνονται(ίσως να γελάσει κιόλας με αυτό). <br /><br />Ο Tarantino δεν κάνει ταινίες με στόχο να είναι βίαιες, να προκαλέσει και οι φαν να λέμε πόσο γαμάτος είναι. Κάνει ταινίες γιατί αυτό γουστάρει. Είναι ίσως από τους μεγαλύτερους εραστές του κινηματογράφου και αυτό δεν μπορεί κανείς να το αρνηθεί. Η βία του, καρτουνίστικη και ξεκάθαρα κινηματογραφική(εκτός ίσως από το reservoir dogs και το Jackie Brown) είναι εκεί για λόγους διασκέδασης αλλά ποτέ δεν ήταν αυτοσκοπός. Το σινεμά του Tarantino είναι για όλους. Όχι μόνο για το ευρύ κοινό αλλά ούτε μόνο για πιο...διαβασμένους θεατές. Καλώς ή κακώς είναι η λαϊκότερη των τεχνών και το ότι δεν αποκλείει κανέναν από την τέχνη του είναι θετικό.<br /><br />Αν τώρα κάποιος στέκεται μόνο στη βία, νομίζω δεν έχει καταλάβει τον Tarantino. Από τις ταινίες του δεν θα σου περάσει μηνύματα, ούτε θα ηθικολογήσει. Ο σκοπός του είναι πάνω απ' όλα να μιλήσει καλλιτεχνικά και κινηματογραφικά. Εκεί ακριβώς είναι το ταλέντο του και η τέχνη του. Ξέρει πολύ καλά να κάνει κινηματογράφο, είναι μοναδικός τεχνίτης και αυτό δεν νομίζω μπορεί να το αμφισβητήσει κάποιος. Αυτό ακριβώς είναι που του δίνει το δικαίωμα οι θεματικές του να είναι οτιδήποτε θέλει. Ίσως να είναι ευτελή θέματα που δεν προσφέρουν κάτι στον απλό θεατή(εγώ προσωπικά σχεδόν σε όλα βρήκα πράγματα να πάρω) αλλά αυτό δεν σημαίνει πως οι ταινίες του δεν είναι αυθεντικά δείγματα καλού κινηματογράφου.<br /><br />Πολλούς τους ξενίζει το ότι ενώ ενώ είναι ένας πολύ ταλαντούχος σεναριογράφος και σκηνοθέτης δεν κάνει "κουλτούρα". Αυτή του η ειλικρίνεια είναι όμως αυτό τον κάνει τόσο αγαπητό στους υπόλοιπους...Annie_Hallhttps://www.blogger.com/profile/15163462363670003876noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-704238146138546851.post-28228117829919365022009-08-29T22:56:57.239+03:002009-08-29T22:56:57.239+03:00@ID
Καλησπέρα,
Δεν έχω ισχυρές αντιρρήσεις σε όσ...@ID<br /><br />Καλησπέρα,<br /><br />Δεν έχω ισχυρές αντιρρήσεις σε όσα μας παραθέτεις. Αντιθέτως θα έλεγα πως συμβαδίζω. Αλλά ακόμα και στους Άδοξους δε διέκρινες μια κριτική άποψη στη σχέση βία-θέαμα; Δηλαδή ούτε στις σκηνές του σινεμά και στον παροξυστικό ενθουσιασμό των Γερμανών θεατών στο οπτικοποιημένο αιμόλουτρο; Ούτε στην ευγενική αποχώρηση και αποστροφή του πρωταγωνιστή. Του μόνου μάλλον σινεφίλ ήρωα, που αποστρέφεται όχι απλώς τη βία, αλλά και τις θεωρητικά δοξασμένες και ηρωϊκές πράξεις του;<br /><br />Εξίσου ερεθιστικό το τελευταίο ερώτημα/διαπίστωση σου. Νομίζω δεν υπάρχει πιο ευθύβολο εγχείρημα για να καθρεφτιστεί η υποκειμενικότητα του επαγγέλματος "θεατής", αλλά και ο φανατισμός του!<br /><br />Καληνυχτίζω!kioyhttps://www.blogger.com/profile/08032527835391623796noreply@blogger.com